Szkoła istnieje od 1 wrzenia 1962 roku. Ma długoletnie tradycje i po wielu przekształceniach przybrała obecną formę. Zespół Szkół Nr 65 jest szkołą integracyjną, w której każde dziecko poczuje się bezpiecznie. Szkołą, która pomoże zrozumieć czym jest otaczająca nas rzeczywistość i jakie prawa nią rządzą. Pokaże drogę prowadzącą do stania się człowiekiem mądrym, wrażliwym, twórczym, uczciwym i odważnym. Nauczyciele lubią swoją pracę, mają wiele ciekawych pomysłów.
Integracja
Początki integracji w szkole sięgają roku szkolnego 1990/1991. Na prośbę szkoły podstawowej dla dzieci z porażeniem mózgowym przy ul. Radomskiej przyjęto do szkoły 9 dzieci do klasy V. Zostały do tego celu dostosowane 2 sale (obecna 16 i 17), podjazd do szkoły od strony sali gimnastycznej oraz łazienka tylko do dyspozycji tej klasy.
Pierwsza klasa integracyjna miała kształcący wpływ na uczniów w całej szkole. Uczniowie byli zawsze chętni do pomocy i wręcz uważali, aby nie potrącić kogoś na wózku inwalidzkim.
Obecnie na każdym poziomie klas są dwie klasy integracyjne. W każdej takiej klasie jest kilkoro dzieci integracyjnych czyli dzieci np. z porażeniem mózgowym, z zaburzeniami narządu ruchu, z chorobami przewlekłymi, z obniżoną sprawnością intelektualną, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim i nieprzystosowanych społecznie. W każdej klasie integracyjnej obok nauczyciela przedmiotu w zajęciach współuczestniczy pedagog specjalny. Zawsze służy pomocą i wsparciem dzieciom, które potrzebują pomocy w czasie lekcji.
Logopeda
Od wielu lat w szkole prowadzona jest terapia logopedyczna. Wszyscy uczniowie klas "0" i I na początku roku szkolnego są diagnozowania przez logopedę. Dzieci potrzebujące pomocy logopedy są kwalifikowane na terapię.
Zadaniem terapii logopedycznej jest:
- kształtowanie mowy, czyli dbanie o jej prawidłowy rozwój pod względem fonetycznym, gramatycznym, leksykalnym,
- zapobieganie powstawaniu wad mowy,
- usuwanie wad już istniejących,
- nauczanie mowy w wypadku jej braku lub utraty.
Rehabilitacja
Na rehabilitację ruchową uczęszczają dzieci niepełnosprawne oraz dzieci z zaawansowanymi wadami postawy. Przychodzą tu zarówno uczniowie klasy "0", jak również ci najstarsi - uczniowie gimnazjum. Zajęcia są zwykle prowadzone w formie ćwiczeń indywidualnych w oparciu o metody kinezyterapeutyczne i masaż klasyczny. To właśnie masaż jest dla młodszych dzieci - choć nie tylko dla młodszych - ulubioną formą usprawniania. Jednak rola ćwiczeń, wkładu własnej pracy jest najistotniejsza. Dlatego też ćwiczenia rehabilitacyjne w szkole częstokroć należy uzupełniać ćwiczeniami wykonywanymi w domu.
Galeria
|